Wielu liderów zastanawia się nad tym, jak zwiększyć efektywność pracy pracowników. Jak najbardziej jest to możliwe do osiągnięcia, jednak wymaga zastosowania odpowiedniej strategii. Kluczowymi aspektami będą:
- ustalenie oddzielnego celu dla każdego z pracowników;
- wzbudzenie poczucia odpowiedzialności;
- poprawa komunikacji pracowników;
- ciągły rozwój kompetencji;
- stworzenie przyjaznej przestrzeni do otwartej komunikacji;
- szybkie zauważanie problemów;
- skuteczne działania motywacyjne;
- docenianie zaangażowania;
- wdrożenie narzędzi zwiększających efektywność pracy;
- inwestycja w systemy poprawiające wydajność.
Do efektywnego wykonywania zadań niezbędne jest posiadanie właściwego zaplecza. Mowa tutaj zarówno o wsparciu lidera i wzajemnym dopełnianiu się poszczególnych członków zespołu, jak i o dostępie do nowoczesnych technologii czy rozwiązań poprawiających fizyczny i psychiczny komfort pracy.
Jeśli to możliwe, zainwestuj w sprzęt czy aplikacje, które pozwolą przynajmniej częściowo zautomatyzować pewne procesy. Twoi pracownicy będą mogli wtedy skupiać się na najważniejszych elementach zadania, co znacznie szybciej pozwoli im na osiągnięcie wyników.
Dla zachowania wysokiej efektywności pracy konieczne jest stworzenie przyjaznej przestrzeni biurowej. Powinny znaleźć się w niej pomieszczenie do spotkań całego zespołu, miejsce do odpoczynku, a także kuchnia czy pomieszczenie socjalne. Projektując każdą z tych przestrzeni, należy pamiętać o jej właściwym wyposażeniu i aranżacji tak, by była ona przyjazna dla pracownika i zapewniała jak największą wygodę pracy. Niezbędny będzie zakup flip chartów, ekranów, rzutników, ale też ekspresu do kawy czy dyspensera do wody.
Sprawdź, jak zadbać o ergonomię w biurze >>>